mandag den 20. juli 2009

Hvad er mit talent

Har du aldrig tænkt over hvad det er du er rigtig god til?

Jeg har tit søgt efter mit specielle talent, uden at finde det jeg kunne blive millionær og kendt af. Men hvad er det der adskiller mig fra Michael Laudrup og Flemming Østergaard. Er det held, talent, opvækst.

Det er et meget svært spørgsmål. Opvækst kan det ikke være, da der findes flere eksempler på folk der kommer fra fattige familier, og stadig ender med at tjene kassen. Hvad så med talent - og hvorfor har alle ikke talent.

Nogle mennesker er bare født med evnen til at få gode ideer og turde at udleve dem. Så mon ikke talent er en del af det. Men hvad så med held. Efter min overbevising er det heldet der hjælper dig langt. At være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, med den rigtige ide.

Tja, det var en ligegyldig snak om mine tanker her til aften. Hvad er din mening. lad høre fra dig!

2 kommentarer:

  1. Hej Thomas,

    Jeg har læst lidt på din blog, som er ganske fin. Jeg faldt dog lige over dette indlæg, hvor jeg må sige at jeg er STÆRKT uenig. Talent er noget man arbejder sig til, ligeså vel som hel er.
    Se evt. dette indlæg..
    http://kortlink.dk/6u4q

    De bedste hilsner,
    Jacob

    SvarSlet
  2. Hej Jakob.

    Jeg er glad for at du finder min blog spændende, og håber fortsat du vil kigge forbi. Talent er pr. definition noget man er født med, altså en evne. Ellers er der jo noget man lærer og derved bliver bedre til. Held kan man nok godt arbejde sig til, i hvert fald noget af vejen, men jeg mener dog også at der er situationer man ikke kan styre. Man ved ikke hvem der i morgen krydser din vej, og enten giver dig en god mulighed, eller kører dig ned mens du går over vejen.

    SvarSlet