søndag den 29. august 2010

hvilken processor skal jeg vælge

Hviken processor skal jeg vælge er nok et af de spørgsmål du stiller dig selv når du leder efter ny computer. Og det er et meget relevant spørgsmål, da processoren er hjertet i computeren. Men der er heller ikke grund til at vælge den nyeste og bedste processor på markedet, hvis den computer du skal have kun skal bruges til surf på nettet og tekstbehandling. Derfor har jeg lavet et par guidelines du kan gå efter når du skal vælge den processor der skal sidde i din computer.

Generelt siger man at AMD processore er lidt langsommere end Intel processorer. Dog vil man som alm. bruger ikke kunne mærke forskel, og da computere med AMD processorer er lidt billigere, end dem med Intel, kan en AMD processor være et fornuftigt valg.

Generelt vil man, hvis man vælger en processor med 2 kerner og med 2,2 ghz, ikke gå helt forkert i byen. Men da der er så mange forskellige processorer at vælge imellem, og modeller af de enkelte processorer kan jeg ikke give en specifik anbefaling af en processor. I stedet vil jeg henvise til en side, hvor du kan sammenligne mere end 300 processorer, og se hvor din ligger på ranglisten. De første 40 - 50 stykker er meget hardcore brugere, der laver grafik, bruger billedbehandlingsprogrammer og spiller grafiktunge spil. De næste 100-150 er udemærkede processorer til blandet brug. Herefter skal du kun vælge den såfremt brugen af computeren er til små programmer, surf på internettet samt tekstbehandling.

Sammenligning af processorer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar