onsdag den 5. august 2009

Kul til grill

hvilke kul til grill skal man vælge.

Jeg har en weber platinium kuglegrill. Jeg bruger altid heat beads eller webers egne kul. Grunden til dette er at brændværdien, og dermed holdbarheden er meget bedre end de billige kul man kan købe på markedet.

Med webers kul eller heat beads kan jeg også bedre styre min grill, da der kommer en ensformig varme fordelt ud på 4-5 timer hvis jeg ønsker dette. Det betyder at jeg har masser tid til at stege mit kød, og lave de ting jeg skal lave på grillen. Med det billige kul vil der være en kort periode med høj varme, hvorefter varmen falder hurtigt over kort tid - ca. ½ til en hel time.

Skal jeg kun bruge min grill til mindre ting, kan jeg hurtigt slukke grillen, og genbruge kullene, da de kan holde længe. Dette betyder at prisen på kullene hurtigt bliver reducerede, da de kan bruges flere gange, i forhold til billigere kul.

Derfor er de rigtige kul til grill weber kul eller heatbeads. Rigtig god fornøjelse med grill sæsonen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar